ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםלאחר עבודה ארוכה על תיקונים ושינויים בנוסח החוזים של הקול הקורא של תאגיד השידור הישראלי החדש, מרבית הבעיות המשמעותיות נפתרו. אנו עמלים על פתרון כל יתר הבעיות ומנצלים את ההזדמנות שטומנת לנו פתיחת תאגיד שידור מאפס. זוהי הזדמנות גדולה לבסס תנאי עבודה הגונים וראויים עבור תסריטאי ישראל ועבור היצירה הטלוויזיונית בישראל ואנו מתכוונים לעשות ככל שנוכל על מנת לנצל את ההזדמנות עד תום.

בשבוע הבא יגיע המועד האחרון להגשה, אנו מאחלים הצלחה לכל המגישות והמגישים בכל הקטגוריות ומבקשים להזכיר שוב שיש לעמוד על זכויותיכם ולשמור עליהן כפי שפירט יו"ר האיגוד עמית ליאור.

בעניין אחר, בשנים האחרונות ניכרת התעניינות בין לאומית ביצירה ישראלית, זו התעניינות מבורכת ואנו משתפים קריאות אלה מפעם לפעם – כפי שאנו עושים ממש השבוע. אולם הכרחי לדעת ולתת את הדעת לכמה עניינים: רצוי לשמור על היצירה שלכם באמצעות שירות שמירת היצירה של האיגוד לפני שמפיצים אותו בתפוצה רחבה. אנא התייעצו איתנו באם שירות השמירה באיגוד מספק או שמא יש לשמור גם במקומות אחרים מחוץ לישראל.

כמו כן, חשוב לוודא שלא חותמים על אף מסמך לפני שמתייעצים עם סוכן, או עם האיגוד. פרטי ונהלי העבודה מחוץ לישראל שונים במקרים רבים מהללו המוכרים לנו בישראל ויש להבין אותם לפני שמתחייבים באופן שייפגע בזכויותינו.

ועצה נוספת: הסיכויים למכור יצירה מחוץ לישראל קטנים אף מאילו שבתוך ישראל, יש לקחת זאת בחשבון בבחינת כמות הזמן המושקע בכך.

כרגיל, דלת האיגוד ודלתי שלי פתוחים לכל התייעצות שתידרש לכם, בכל עניין הקשור לקול הקורא ובכל עניין אחר – בטלפון 03-5669457 ובמייל [email protected].

Print Friendly, PDF & Email