עד כאן!
דברי יו"ר האיגוד עמית ליאור ומנכ"ל האיגוד ליאור תמאם בדבר מאבק למען תאגיד השידור הציבורי:

נאבקים על עתיד תאגיד השידור הציבורי

ליאור תמאם - מנכ"ל איגוד התסריטאיםדבר מנכ"ל האיגוד:

חברי וחברות איגוד יקרים,
הימים עוברים, תאגיד השידור הציבורי מוסיף בתהליכי ההקמה  כל יום שעובר הופך את האפשרות לסגור אותו לקלושה יותר.
עם זאת, שר התקשורת בנימין נתניהו סירב לאפשר לו לעלות לשידור ב 1.1.2017, על פי החוק הוא רשאי לעשות זאת ולדחות את העלייה שלו לשידור ל -1.4.2017 אך עליו לתת לכך טיעונים, אשר לא ניתנו.
חבר הכנסת איתן כבל הגיש יחד עם אלדד יניב עתירה לבג"ץ בדרישה שיינתנו טיעונים לדחיית העלייה לחודש אפריל.
תשובת המדינה לבג"ץ הייתה שהם ישנו את החוק כך שלא יידרשו טיעונים ותאריך העלייה לאוויר יהיה 1.4.2017 מבלי אפשרות להקדימו, והדיון בבג"ץ יתבטל.
ממש ככה.
כעת על בג"ץ להכריע האם לקבל את בקשת המדינה לדחות את הבג"ץ עד לאחר תיקון החקיקה או לדון בעתירה עתה ולהכריע האם על התאגיד לעלות לאוויר בעוד שבועיים ב 1.1.2017.
סביר ביותר שבג"ץ יקבל את בקשת המדינה ותהיה דחייה בעליית התאגיד לאוויר עד לאפריל.

אז אחרי כל המילים האלו איפה עומד התאגיד? האם הוא ייסגר או יעלה באפריל? האם ההתפתחויות הן חיוביות או לא?

בנסיבות העניין זה מורכב, אני לא תמיד בטוח שמדובר בהחלטות רציונליות שמתקבלות בהקשר של התאגיד ולכן קשה לצפות אותן.
כמו שהדברים נראים כרגע, ממשלת ישראל הודיעה לבג"ץ כי התאגיד יקום באפריל, זו כבר לא הצהרה סתמית בתקשורת, שנועדה להלהיט את הרוחות מצד ימין או מצד שמאל, מדובר בהבטחה שלטונית לבג"ץ – אנחנו חושבים שזו התפתחות חיובית מאוד ומברכים עליה, אם כי אנו מתקשים להבין מדוע יש צורך בדחייה, אם התאגיד הודיע על מוכנותו מדוע אזרחי מדינת ישראל צריכים לשלם 160 מיליון שקל (עלות הדחייה) בשל דחייה בלתי מוסברת – תמוה מאוד..
יחד עם זה, אין לנוח על זרי דפנה עדיין, החוק עומד להשתנות, תזכיר תיקון החוק וודאי יופץ בקרוב, לכשיופץ נדע האם בכוונת המדינה להחזיר את שליטת הממשלה אל התאגיד, שליטה אשר בעבר השחיתה וחיסלה את השידור הציבורי הישראלי.

אם כוונת הממשלה להפוך את תאגיד השידור הישראלי לגוף תקשורת עקר, לא חופשי, שלא מייצג את הציבור אלה את הממשלה ואת הפוליטיקאים, אנו לא ניתן לכך יד. ונאבק בכך.

שידור ציבורי ישראלי צריך להיות עצמאי עבור הציבור הישראלי.

#עדכאן – לא מחזירים את שליטת הפוליטיקאים לשידור הציבורי הישראלי.

ליאור תמאם
מנכ"ל איגוד התסריטאים
—————————-

עדכאןעמית ליאורדבר יו"ר האיגוד:
חברי וחברות איגוד יקרים,

אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכל מי שלקח חלק פעיל במאבק על התאגיד, הגיע/ה לחיפה, לרעננה ולירושלים להפגין, הגיע/ה לפעילויות השונות בכיכר רבין, דאג/ה להפיץ את המסרים שלנו בפייסבוק, וכן הלאה.

אין לי ספק שהעמידה הבלתי מתפשרת של האיגוד בעניין התאגיד והחוק, לצד האיגודים הנוספים בתעשייה, גרמה לכך שתוצאת הביניים של מאבקינו נראית חיובית. הרוח הגבית שניתנה לשר כחלון בעמידתו מול רוה"מ, העבודה האינטנסיבית מאחורי הקלעים ולפניהם מול משרד האוצר, רוח הלחימה שהפגנו מול משרד התקשורת והשר/רוה"מ נתניהו, לצד השעות הרבות שבילינו בכנסת בוועדת הכלכלה כדי לעמוד ולהגן על האינטרסים שלנו, על היצירה החופשית מהתערבות פוליטית ועל חופש הביטוי, היו צעדים קריטיים בשינוי הגישה של רוה"מ ומשרד התקשורת ובהחלטה שהתקבלה.

והנה בא ה"יחד עם זאת" שלי…

בעשור שאני מתעסק בחוק רשות השידור ואחריו בתאגיד, יצא לי לחגוג ניצחון ולפתוח שמפניות כבר שלוש פעמים.  לצערי השמפניות נשפכו סתם, הכנסת, או למען הדיוק, מפלגת הליכוד מצאה כל פעם מחדש דרך לטרפד את החוק ולהחזיר אותו אחורה כדי לחזור ולהשתלט על השידור, להשאיר אותו הלכה למעשה שידור ממלכתי ולא להפוך אותו לשידור ציבורי אמיתי.

החודשים הקרובים קריטיים. התאגיד כפי הנראה יקום, השאלה היא איזה סוג של תאגיד הוא יהיה. האיגוד ימשיך להיאבק על שידור ציבורי נקי, ממומן על ידי הציבור ולמען הציבור ואנו מצפים וקוראים לכם להישאר קשובים להתפתחויות ודרוכים לקראת הבאות – ומוכנים להמשיך לפעול במידה ונצטרך.

הוכחנו פעם אחד פעם שכאשר אנחנו נחושים, אנחנו מסוגלים להשפיע על מקבלי ההחלטות ולהביא את צרכינו ודרישותינו לכדי מימוש.

שוב תודה לכל אלו שפעלו, אני קורא לכל אלו שלא לקחו חלק פעיל להצטרף במידה ונקרא לכך בהמשך – ובאופן כללי לקחת חלק במאבקי האיגוד. מעבר לתחושת השליטה בחייך ובגורלך שזה נותן, זה גם כיף גדול להילחם על עקרונותיך ועוד יותר כיף לדעת שבפעולה שלך השפעת.

אם נמשיך להיות פעילים, אין לי ספק שנשיג את המקסימום האפשרי עבור פרנסתינו ואמנותינו.

עמית ליאור

יו"ר איגוד התסריטאים

הצטרפו לקמפיין #עדכאן בפייסבוק ובאינסטגרם!
Print Friendly, PDF & Email