תערוכה קבועה חדשה במוזיאון האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה בלוס אנג'לס: התרומה היהודית ליסודה של הוליווד.בשנת 2021, באמצע הקורונה, נפתח מוזיאון האקדמיה האמריקאית לקולנוע ולטלוויזיה. המוזיאון הציע תערוכות וסיורים על ההיסטוריה של תעשיית הקולנוע ההוליוודית, אבל השמיט (והיום יש מי שיגיד – בכוונת מכוון) את תרומתם של המהגרים היהודים שהיו אלה שייסדו את האולפנים ההוליוודים הקלאסיים שחלקם מובילים את התעשיה עד היום.
ההשמטה גררה קול זעקה ונראה שהנהלת האקדמיה שמעה את הביקורת. בשבוע שעבר הכריזו על פתיחתה של התערוכה הקבועה הראשונה במוזיאון: Hollywoodland: Jewish Founders and the Making of a Movie Capital.
בין היועצים והאוצרים שמאחורי התערוכה תוכלו למצוא את ניל גבלר, הסופר של 'אמפריה משל עצמם: כיצד המציאו היהודים את הוליווד' – שנחשב אחד מספרי ההיסטוריה הטובים בעולם על תעשיית הקולנוע האמריקאי (ותורגם גם לעברית בהוצאת עם עובד – עותק משומש אחרון ב'סיפור חוזר'!).
התערוכה תפתח לציבור ב-19/05.
קראו כתבה על התערוכה החדשה

איך יוצרים את מרבית הספרים הדיגיטלים באמזון?AI, סופרי צללים, טכניקות אלגוריתמיות, וכל מה שמרכיב את שוק הספרים הדיגיטלים החובבנים באמזון.
מי מרוויח ממנו? למה? כמה?
קראו את הכתבה מתוך VOX

הבאטלר עשה את זה! תחקיר משעשע על מקצוע המשרת במלון חמישה כוכבים
בשנת 2017 הצטרף כתב 'בלומברג' ברנדון פרסר למלון פלאזה היוקרתי בניו-יורק, בתפקיד איש שירות חדרים – באטלר. ההתנסות הולידה כתבת תחקיר משעשעת ובה 12 אנקדוטות מזעזעות שיכולות להדליק בראשכם ובראשכן רעיונות לתסריטים.
אין תחליף לנסיון – כיף לקרוא!

Print Friendly, PDF & Email