זמן תחילת העבודה על סדרה חדשה או סרט בחיתוליו, מה שנקרא "זמן הפיתוח", היה תמיד והינו עדיין אזור דמדומים עבור יוצרים ותסריטאים: אמורים לשלם לי? למי שייכות הזכויות? כמה זמן זה אמור לקחת? מי מקובל לדרוש? על מה לחתום? על מה לא? האם להקשיב להערות המפיק? ואם הקשבתי להערות, האם למפיק יש זכויות על היצירה?
האמריקאים קוראים לתקופה זו 'Development Hell'. והם צודקים. 

איגוד התסריטאים החליט לשפוך אור על נושא זה של זמן הפיתוח ולאחר עבודה יסודית ומאומצת, בשיתוף תסריטאים ויוצרים ותיקים, סוכנים, אנשי תעשייה מכל התחומים – אנו שמחים להגיש לכם את מסמך עקרונות מנחים לתקופת פיתוח התסריט.

המסמך מפרט הנחות יסוד, מבהיר מושגים, נותן קנה מידה לעבודה ואפילו ממליץ על תעריפי מינימום ומפרט מהם תוצרי הפיתוח הרצויים והמקובלים בתעשייה. 

אנחנו לא האיגוד האמריקאי, ואנחנו (עדיין) לא יכולים לכפות את תעריפי המינימום האלה על המפיקים והערוצים, כמו גם איננו יכולים לחייב אתכם התסריטאים לדרוש אותם. אבל להנגיש את הידע ולתת קנה מידה, כדי שתדעו מה מקובל ומה ממש לא מקובל ותוכלו לדרוש ולקבל את מה שמגיע לכם – את זה אנחנו רוצים ומחויבים לעשות. 
אנו מקווים שתמצאו את מסמך העקרונות המנחים לתקופת פיתוח התסריט מועילים.

חג שבועות שמח,
נדב בן סימון, יו"ר איגוד התסריטאים
הנהלת וצוות האיגוד

Print Friendly, PDF & Email