השוק הבינלאומי מוצף בשירותים שמציעים לכם ולכן להשתתף בתחרויות תסריט שבסופן תזכו לחוזה עם סוכן שייצג אתכם/ן בהוליווד, יפגיש עם הגבינות הגדולות באולפנים הגדולים ויזניק את הקריירה שלכם/ן לחלל.התחרויות בתשלום – לפעמים נמוך, לפעמים גבוה, וההבטחות גבוהות בהתאם.
בפועל, הן לא שוות כלום!

צפו בוידאו למעלה בו מקס טים מה-ISA (ה-International Screenwriters Association – ארגון פרטי שגם הוא חותר להרוויח משירותים לתסריטאים) נותן תשובה כנה לשאלה: 'האם סוכנים שמים לב לזוכים בתחרויות תסריט?'

אנחנו מוסיפים:
רוצים תחרויות תסריט בינ"ל? רוצים את הבאז והצ'אנס של נוכחות בינ"ל? רוצים מסגרת של תחרות שתעזור לכם לכתוב ותעמיד דדליין להגשה?
יש לכם שתיים-שלוש ברירות טובות:

ה'ניקול פלואושיפ' – Academy Nicholl Fellowship של האקדמיה האמריקאית: התחרות הכי יוקרתית בעולם, פתוחה גם לישראל, הכי נחשבת בפועל ומחיר ההשתתפות בה הכי סביר ביחס לתועלת (בין $50-$120, תלוי מתי שולחים את התסריט לתחרות).
סיכויי הזכיה שקופים מאחר שהאקדמיה מפרסמת כמה תסריטים הוגשו לכל מועד, אבל ההגשות מקצועיות ולכן התחרות קשה ואמיתית (וזו הסיבה שהיא גם באמת משמעותית!) – במועד הנוכחי הגישו כ-2300 תסריטים מכל העולם (מקס' המועמדויות שהאקדמיה מקבלת במועד הוא כפול מזה.)

מכון סאנדאנס – מיסודו של רוברט רדפורד, מציג המון תחרויות, מלגות והזדמנויות ליוצרים/יוצרות. אנשי ונשות המכון נוהגים ללוות את הפרויקטים באופן צמוד מאחר שהשאיפה שלהם היא להביא אותם לנקודת הסיום המיועדת: מסך הקולנוע או הטלוויזיה. בשנים האחרונות הם פונים בעיקר לאוכלוסיות מוחלשות, ולכן האתר שלהם מוצף בקולות קוראים והזדמנויות שלא יהיו רלוונטים לנו בהכרח. עם זאת, שווה לעיין ולמצוא תחרות/מלגה מתאימה. חלקן אפילו בזום.
תסריטים אשר מגיעים לנקודת הסיום בתחרויות מבית סאנדאנס (או כאלה שפותחו במסגרת תכניות הפיתוח/מנטורשיפ) כן מקבלים תשומת לב, כי חותמת האיכות של סאנדאנס נחשבת בקרב אולפנים, מבקרים ומפיצים.

פסטיבל הסרטים באוסטין, טקסס – הפסטיבל הכי באזזי והכי נחשב בימים אלה (מדי כמה שנים מתפתח באזז על פסטיבל חדש) – ומועדי הגשה לתחרויות התסריט למהדורת 2024 ייפתחו בקרוב! כאן
שימו לב ששירותי Coverage – קריאה וביקורת מוזמנת לתסריט ששלחתם לתחרות – אינם מבטיחים זכיה או מקדמים בתחרות עצמה, ודי יקרים. איכותם אינה מובטחת, כך שעדיף לוותר עליהם.

ואחרון חביב – אחרי ששלחתם תסריט לתחרות, שימו אותו גם באתר הבלאקליסט כדי להגדיל את החשיפה שלו לסוכנים/ות. לחברי/ות איגוד הנחות משמעותיות.

Print Friendly, PDF & Email